Følg Elkjøp Norge

Dobbel platina for Elkjøp og Cir.Cuz

Pressemelding   •   mar 11, 2013 17:50 CET

Reklamelåta ”Øyeblikk” ga en litt uventet utmerkelse for Elkjøp.

I forbindelse med feiringen av 50-årsjubileet i 2012 lanserte Elkjøp i samarbeid med reklamebyrået Schjærven, gruppa Cir.Cuz og IMA en egen jubileumslåt. 

”Øyeblikk” ble blant annet brukt i elektronikkjedens TV-reklamer i fjor høst, med en video der egne ansatte var stjernene. Låta ble spilt av en rekke radiostasjoner, er lastet ned 2.600 ganger, streamet mer enn 2 millioner ganger, og solgt i over 5.000 eksemplarer. Det kvalifiserer for dobbel platina.

- Dette er utrolig artig! Vi er mest vant til å vinne pristester i Elkjøp. At vi skulle få dobbel platina var en uventet og veldig hyggelig overraskelse, sier Elkjøps markedssjef, Liv Møskeland.

- Tanken bak prosjektet var først og fremst å kunne løfte frem egne ansatte og gjøre noe ekstra i forbindelse med jubileet vårt. Vanligvis har våre reklamefilmer produkt og pris i fokus, men det var gøy å gjøre et unntak med ”Øyeblikk”. Vi er veldig glade for at folk ser ut til å ha satt pris på sangen, sier Møskeland.


”Øyeblikk”-prosjektet ble gjennomført sammen med mangeårig reklamepartner, Schjærven Reklamebyrå AS og kreatør Fredrik Kiøsterud. Musikkprodusent var Ketil Schei & Sarah West/Unit One Production. Filmproduksjonen ble utført av Sheriff Film Company/Shjærven Film v/Gard A. Andreassen. Regissør var Eigil Langmark, Guy Haddeland var produsent. 

Om Elkjøp

Elkjøp består av 96 store og små varehus spredt fra Kristiansand i sør til Alta i nord. Cirka halvparten av butikkene eies og drives av franchisetagere, resten av Elkjøp Norge as.

I tillegg til de velkjente Elkjøp-butikkene, driver Elkjøp også konseptbutikkene Elkjøp Express. Disse finnes på kjøpesentre og i sentrale handlegater over hele Norge, og tilbyr små, bærbare produkter. Formålet er å være tilgjengelige der folk flest ferdes.

Elkjøp ble dannet i 1962, opprinnelig som et samarbeid mellom 33 frivillige handlere. Da - som nå - ligger mye av suksessen i en sterk bedriftskultur. I dag jobber 2500 medarbeidere i Norge mot et felles mål: Å gi våre kunder god verdi for pengene sine, samt en enkel og hyggelig handel.