Følg Elkjøp Norge

Elkjøp gjentar suksessen: Med to frekke singeldager!

Pressemelding   •   nov 08, 2018 07:00 CET

- Vi jobber alltid med å finne interessante måter å nå ut med budskapene våre på, sier Kristina Opsahl, markedssjef i Elkjøp Norge.

Denne helgen feires Singles Day hos Elkjøp. 
-
 Kundene våre tok godt imot dagen i fjor, nå gjentar vi suksessen – i to dager, sier Kristina Opsahl, markedssjef i Elkjøp Norge.

Singles Day faller hvert år på 11. november og er på verdensplan den mest populære shoppingdagen i året. Dette blir det andre året Elkjøp har valgt å fokusere på denne salgsdagen – med en litt frekk tilnærming og feiring av Singles Day hele helgen.

- Vi var med på å gjøre Black Friday stort i Norge, og i fjor når vi lanserte Singles Day i Elkjøp – tok kundene våre også denne dagen godt imot. Da er det ekstra gøy å gjenta suksessen, og samtidig ta dagen til neste nivå ved å spre tilbudene ut over to dager! Og det med et morsommere markedsføringsløp enn vi kanskje gjør til vanlig, sier Opsahl.

Elkjøp følger de globale trendene og ønsker å lytte til hva kundene ønsker seg.

- Singles Day er på mange måter startskuddet for den mest intense perioden vår i løpet av året med både Black Friday og julehandelen like rundt hjørnet. Vi forventer at vi kommer til å ha nok å gjøre, sier markedssjefen.

Frekke reklamer med glimt i øyet

Singles Day-kampanjen som lanseres i år, kommer til å gå på TV og i den populære datingappen Tinder. Elkjøp vil også være godt synlig på Snapchat og Facebook.

- Vi jobber alltid med å finne interessante måter å nå ut med budskapene våre på. Når det kommer til et fenomen som Singles Day, som fortsatt er ganske nytt i Norge, var det opplagt for oss å gripe muligheten og leke med hvordan vi skulle fortelle om dagen på. Dette er en dag vi feirer alle single og tillater oss humor og en smule frekkhet, sier Kristina Opsahl, markedssjef i Elkjøp Norge.

Fakta om Singles Day:

Singles’ Day startet som en feiring av den single husstanden, opprettet av Nanjing Universitetet i Kina i 1993. Mottoet var – og er fortsatt – vær stolt av å være singel. Konseptet har vokst langt utenfor Kina og har utviklet seg fra kun å være en festdag til også å bli verdens største shoppingdag på nett. Store elektronikkforhandlere som Alibaba og Amazon har feiret Singles Day i flere år.

Singles Day-kampanjen gjelder både på elkjop.no fra 9/11 kl. 21:00 og i Elkjøps 143 butikker 10 - 11/11.

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 37,3 milliarder i regnskapsåret 2017/18. Driftsresultatet var NOK 1.115 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.

Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.