Følg Elkjøp Norge

Elkjøp inngår samarbeid med verdenskjent Instagram-stjerne

Pressemelding   •   nov 07, 2017 07:30 CET

Lørdag 11. november er det premiere på verdens største shoppingdag, Singles' Day, hos Elkjøp.

The Fat Jewish er kjent for sine ti millioner følgere på instagram. Nå gjør han sin debut i Norden sammen med Elkjøp på Singles’ Day, som er 11. november.

Denne uken lanserer Elkjøp sin Singles’ Day-kampanje med en serie filmer av og med The Fat Jewish. Dette er første gangen Instagram-stjernen fra New York samarbeider med et nordisk selskap.

- Vi er alltid på jakt etter de beste måtene å nå ut med budskapene våre på. The Fat Jewish har brukt sin unike stemme og personlighet for å få oppmerksomhet rundt viktige temaer, et eksempel er hans online spinningklasse for hjemløse. Vi elsker folk som tar initiativ og snakker høyt om det de tror på. Hans enorme følgerskare viser at han kommer gjennom med sine budskap, sier Morten Mikkelsen, markedssjef for Elkjøp Norge.

Og selvfølgelig, at han er en singel kjendis, gjør ham perfekt til å fronte en kampanje som dette til Singles' Day.


Singles’ Day-fenomenet oppsto opprinnelig som en feiring av singellivet, men Fat Jewish vil vise oss at vi kan være i flere forskjellige forhold, til tross for at man er alene. Du kan være forelsket i den som lager kaffen din hver dag eller den som sørger for at du kommer deg opp på morgenen. Og med en litt humoristisk vri – kan dette være kaffemaskinen eller alarmklokken på telefonen din. 

Fakta om The Fat Jewish:

Han er kjent som Josh Ostrovsky. Han er fra New York og er kjent for sin enorme følgeskare i sosiale medier, hans TV-opptredener, filmer, musikk og motedesign – for å nevne noen av hans prosjekter. Han gjør alt fra å arrangere spinningtimer for hjemløse til å vise sine design under New Yorks moteuke. Han har aldri gjort aktiviteter eller prosjekter i Norden, og gjør nå sin debut sammen med Elkjøp og promoteringen av Singles Day.

- Advertising in Europe is absolutely incredible and always pushing the boundaries. I'd love to go to Norway soon for a visit and then meet someone, get pregnant and start a family and live there forever, says Josh Ostrovsky aka The Fat Jewish.

Fakta om Singles Day:

Singles’ Day startet som en feiring av den single husstanden, opprettet av Nanjing Universitet i Kina i 1993. Mottoet var – og er fremdeles – vær stolt av å være singel! Konseptet har vokst seg ut av landegrensene til Kina og har utviklet seg fra å være en festdag til å bli verdens største shoppingdag på nett. Store elektronikkforhandlere som Alibaba og Amazon ble med på festen for lenge siden, nå er det på tide at vi også blir med!

Dette er første gang Elkjøp kjører en Singles’ Day-kampanje. 

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 34,2 milliarder i regnskapsåret 2016/17. Driftsresultatet var NOK 1.006 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.

Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Vedlagte filer

Word-dokument

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar