Følg Elkjøp Norge

Kombinerer fotball og esport på Norway Cup

Pressemelding   •   jul 29, 2019 08:30 CEST

Nils Martin Øymo og Charlotte Lüthcke Solberg fra Elkjøp utenfor Opplevelsessenteret på Ekebergsletta

For andre året på rad, stiller Norges største fagkjede for forbrukerelektronikk, Elkjøp, mannsterke opp på Norway Cup på Ekerbergsletta. Elkjøp er en av hovedsponsorene for arrangementet, og har bygget et eget opplevelsessenter i Ekeberg Skoles flerbrukshall. Der vil det gjennom Cup-uken blir mulighet for både å møte Vålerengas lag, teste ferdighetene i efotball og møte en verdensmester – for ikke å snakke om å teste spennene elektronikk.

I Opplevelsessenteret kan du i tillegg til å teste dine ferdigheter i esport, også prøve VR-briller, teste gaming-PCer og playstation og sjekke ut de siste mobilnyhetene. Alle som kommer innom kan teste og leke seg litt, og Elkjøp tror det blir moro både for barn og voksne som er på Norway Cup.

 - Vi holder åpent fra 10 til 18 alle dager, og vi skal ikke ta fokuset vekk fra gressmatta, men være et alternativ mellom kampene. Jeg er ganske sikker på at det uansett ikke blir for lite fysisk aktivitet på Ekebergsletta disse dagene, sier Charlotte Lüthcke Solberg, eventansvarlig i Elkjøp

Profesjonell gaming, eller esport, har blitt veldig stort i utlandet de siste årene, og interessen vokser også i Norge. I tillegg til flere profesjonelle esportlag, har Norge også individuelle esportutøvere i verdenstoppen, som for eksempel «Hunterrace», som kommer til Norway Cup i år

 - På tirsdag får vi besøk av verdens beste spiller i spillet Hearthstone, Casper Notto – bedre kjent som «Hunterrace». Hvis du vil teste ferdighetene dine i Hearthstone mot en verdensmester har du sjansen nå, sier Nils Martin Øyo som er ansvarlig for gaming og esport i Elkjøp Norge

Fotball på skjerm i tillegg til på gressmatta
Flere av de store fotballklubbene i Europa, og flere i Norge har opprettet egne lag for efotball, og Elkjøp sponser det norske landslaget i efotball. Torsdag starter de innledende rundene i Norway Cups turnering i fotballspillet FIFA, som avsluttes med stor finale i Elkjøphallen på fredagen.

- Alle som vil delta i FIFA-turneringen trenger bare å møte opp og melde seg på innen onsdagen klokken tolv. Tidligere i uken er det også mulig å treffe spillerne fra det profesjonelle esportlaget Nordavind, som kanskje kan gi noen tips til hvordan laget best forbereder seg på å ta seieren hjem i FIFA, sier Øyo

Elkjøp ønsker med Opplevelsessenteret å skape en møteplass der barn og vokse kan oppleve noe nytt og ha det gøy sammen mellom, og etter dagens kamper. Med god bemanning er det også mulig å lære litt om esport, eller få hjelp med eventuelt teknotrøbbel man måtte ha på sletta.

 - Ikke glem å stikke innom å få gratis lagbilde! HP har med en skikkelig stor printer som printer ut plakater på stedet som er cirka 1 ganger 1,8 meter. De blir skikkelig tøffe. Det kan være litt ventetid på lagbildet, så stikk innom for å registrere dere så snart som mulig, sier Solberg. 

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte varer og tjenester for NOK 38,3 milliarder i regnskapsåret 2018/19. Driftsresultatet var NOK 1.228 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de mer enn 400 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 107.000 kvadratmeter.

Ca 11.000 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Vedlagte filer

PDF-dokument