Følg Elkjøp Norge

Skiltkluss i Bodø ble riksdekkende nyheter

Pressemelding   •   feb 17, 2014 07:30 CET

Nye butikkskilt er vanligvis ikke det som preger nyhetsbildet. Men stokker man om litt på bokstavene i et kjent og kjært merkenavn, kan veien til spaltene likevel bli kort.

Elkjøps varehus i Bodø monterte nylig sitt splitter nye skilt over inngangen til butikken - en hendelse man skulle tro ville gå relativt upåaktet hen.

Men en skiltmontør som var litt for rask på labben, og en tilfeldig forbipasserende med et mobilkamera, gjorde at Bodø-butikken plutselig ble riksdekkende nyheter

- Montøren som hang opp skiltet ville se om alt passet og satte først alt på plass uten å tenke på rekkefølgen. Skiltet kan ikke ha hengt slik i mer enn noen få minutter, men noen rakk altså å knipse et bilde av det hele likevel, sier varehussjef ved Elkjøp Bodø, Michael Hanssen.

Bildet havnet etter hvert på Facebook og ble senere snappet opp av TV 2s nettsider, VG.no og ABC Nyheter, som alle syns bokstavklussingen var av det artige slaget.

- Det at man ikke greier å konsentrere seg hundre prosent og kanskje bommer litt i nærheten av så mange knakende gode tilbud og spennende produkter, går det saktens an å ha forståelse for, sier kommunikasjonssjef i Elkjøp, Øystein Schmidt. 

Elkjøp er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte for NOK 26,2 milliarder i regnskapsåret 2012/13. Driftsresultatet var NOK 1.100 millioner.

Konsernet har etablert detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Færøyene, Tsjekkia og Slovakia, med hovedforankring rundt stormarkedskonseptet.

Alle de 285 varehusene i Norden får i hovedsak sin vareforsyning fra egen distribusjonsvirksomhet, med sentrallager i Jönköping på 100.000 kvadratmeter.

Ca 9.200 ansatte er sysselsatt i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Retail - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.