Under Black Week hadde Elkjøp en vekst totalt på 12,1 prosent sammenlignet med fjoråret. – Det er vi meget godt fornøyde med sier Elkjøp-sjef, Fredrik Tønnesen.
Egne åpningstider for folk i risikogrupper, utvidede klikk og hent-ordninger hvor du kan få varene dine levert rett i bilen - og en digital dugnad på Facebook er nye tiltak Elkjøp nå tester ut for å hjelpe sine kunder.
Elkjøp innfører nå overvåkning av returområdene for el-avfall, for å hindre tyveri og miljøkriminalitet. – Løsningen er allerede testet ut og har gitt meget lovende resultater, sier adm. direktør Fredrik Tønnesen i Elkjøp Norge.
I en fersk undersøkelse kommer det frem at 1 av 3 synes det er vanskelig å henge med i den teknologiske utviklingen. Den 24. oktober gjennomfører alle Elkjøp-butikker «Teknotrøbbeldagen» for å gjøre noe med utfordringen.
På kort tid har Elkjøp inngått et samarbeid med Vipps, for å sikre kontaktløs betaling i samtlige butikker. - For oss kommer sikkerheten til mennesker alltid først. Vippsing er et av flere tiltak vi har innført for å holde smitten nede, sier norgessjef i Elkjøp, Fredrik Tønnesen.
Teknologitoget går stadig raskere. Ifølge en ny rapport fra Elkjøp rapporterer så mange som én av tre at de ikke klarer å henge med på utviklingen. – Teknologien er i ferd med å skape klasseskiller, sier Fredrik Tønnesen, administrerende direktør i Elkjøp Norge.