Gå videre til innhold
Elkjøp er hovedsponsor under årets Norway Cup som går av stabelen søndag 28. juli på Ekebergsletta. Foto: Elkjøp Norge
Elkjøp er hovedsponsor under årets Norway Cup som går av stabelen søndag 28. juli på Ekebergsletta. Foto: Elkjøp Norge

Nyhet -

Elkjøp er hovedsponsor under Norway Cup: - Vi skal samle det beste fra to verdener

Det sier Elkjøps gaming-ansvarlig Nils Martin Øyo som mener det er selvsagt at man kan være interessert i fotball, samtidig som man liker å game. 
- Det er idrett begge deler, sier Øyo.

Elektronikkjeden var også samarbeidspartnere i fjor, og det med god suksess. Entusiasmen spredde seg kjapt for barn og unge på Ekebergsletta, da Elkjøp var til stede med det nyeste innen teknologi, gaming og spill. Og til foreldrenes glede – ble det en velfortjent pause fra heiingen på sidelinjen.

- Vi skal ikke ta fokuset vekk fra gressmatta. Tvert imot! Men vi ønsker å være et aktivt alternativ for en gjeng med barn og unge som ofte har en umettelig energi, også mellom kampene. Med E-sportturnering, flere aktiviteter, overraskelsesbesøk av kjente profiler og muligheter for å teste ny teknologi – er vi sikker på at Elkjøphallen blir populær også i år, sier Nils Martin Øyo.

Vil skape glede og gode opplevelser

- Det er en helt spesiell stemning på Ekeberg under Norway Cup, og det skal arrangørene ha æren for! At man år etter år klarer å skape en arena hvor barn fra hele verden samles, leker, spiller og samles – det er unikt! Det gjør oss ekstra stolte over å få være hovedsponsor og samarbeidspartner tre år frem i tid, sier Charlotte Lüthcke Solberg, Event-ansvarlig i Elkjøp Norge.

Event-sjefen lover også at i år blir aktivitetene flere, Elkjøps opplevelsessenter blir større og sammen med et hav av elektronikk blir den store Elkjøpstanden til glede for alle aldre under Norway Cup.

- Det aller viktigste ved å være tilstede, er at vi er med på å skape glede og gode opplevelser blant de som velger å besøke oss. Samtidig har vi også et ønske om at både foreldre og barn skal vite at de kan komme til oss, om man har spørsmål rundt spill, gaming, eletronikk og teknologi – ikke bare når man trenger produkter. Vi vil vise at det er helt greit å spørre, derfor er det naturlig for oss å stille opp på de unges premisser, sier Charlotte Lüthcke Solberg.

Norway Cup starter søndag 28. juli til og med lørdag 3. august 2019 .
Åpningstider: kl. 10.00 - 18.00.

Emner

Pressekontakt

Madeleine Schøyen Bergly  Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Madeleine Schøyen Bergly Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Pressekontakt Vi skal gjøre det vi kan for å svare deg så fort som mulig i din mediehenvendelse. Er du kunde og trenger hjelp, ber vi deg kontakte vårt kundesenter som er best rustet til å hjelpe deg. 95703597

Vi gir tilgang til den fantastiske verden av teknologi

Elkjøp Nordic er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte varer og tjenester for 49,8 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

Konsernet har detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og på Færøyene.

Elkjøp Norge hadde en omsetning på omsetning på 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge består Elkjøp av 153 butikker, hvor 37 av disse er Elkjøp Phonehouse. I tillegg har kjeden også to butikker på Gardermoen.

Elkjøp ble dannet i 1962, opprinnelig som et samarbeid mellom 33 frivillige handlere. Da - som nå - ligger mye av suksessen i en sterk bedriftskultur. I dag jobber det over 3000 medarbeidere i Norge mot et felles mål: Å gi våre kunder god verdi for pengene sine, samt en enkel og hyggelig handel.

Elkjøp-konsernet er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Elkjøp Norge
Nydalsveien 12b
0484 Oslo
Norway