Gå videre til innhold
Lanserer ny merkevareplattform: - Husk at ingen spørsmål er noen gang for dumme, rare eller for kompliserte. Vi finner en løsning, sier Marius Klemo, Head of Brand & Digital i Elkjøp Norge. Foto: Elkjøp Norge
Lanserer ny merkevareplattform: - Husk at ingen spørsmål er noen gang for dumme, rare eller for kompliserte. Vi finner en løsning, sier Marius Klemo, Head of Brand & Digital i Elkjøp Norge. Foto: Elkjøp Norge

Pressemelding -

Elkjøp: - Etter 60 år i bransjen er tiden inne for å fornye oss i takt med den digitale utviklingen

Det sier Marius Klemo, Head of Brand & Digital  Elkjøp Norge, som denne uken lanserer ny kommunikasjonsplattform. Han påpeker at teknologien i våre hverdagsprodukter blir stadig mer avansert, samtidig som dagens samfunn digitaliseres raskere enn noen gang og det kan for mange være krevende å følge med.  


- Vi endrer nå måten kundene våre blir møtt på, for på en enda bedre måte forstå behovene som er der, sier Klemo som forteller at selskapet vil få en slutt på at elektronikk blir liggende i skuffer og skap, fordi man ikke har kunnskapen til å ta de i bruk.  

- Vi feiret nettopp at vi har vært markedsledende i elektronikkbransjen i 60 år, og det er vi utrolig stolte av. Da er tiden også inne for å forbedre oss ytterlige, og samtidig fornye oss. Vi har innsikt som viser at to av fem har produkter hjemme som man ikke vet hvordan man skal bruke. Den utviklingen skal ikke få fortsette, sier Klemo og sikter til den endrede kursen i selskapet som nå trer i kraft.

Hjelpen du trenger – den skal du få

Den digitale utviklingen sakker ikke farten, noe mange kan kjenne seg igjen i. Ifølge Elkjøp sin årlige Teknotrøbbelrapport gjennomført av analyseselskapet YouGov, som undersøker folks forhold til teknologi, er det stadig flere grupper som faller utenfor det digitale livet.  

- Vi ser i undersøkelsen vår at det er flere samfunnsgrupper som opplever stadig større avstand fra den digitale hverdagen. 21 prosent svarer at de går glipp av ting fordi de mangler tilgang til teknologi og 23 prosent fordi de mangler kunnskap om teknologi som blir stadig mer avansert. De prosentene skal ned, og det er her hele hjertet i vår endrede måte i drive salg på ligger, forteller merkevaresjefen som gleder seg til kundene får øynene opp for deres endrede kommunikasjon – i alle kanaler. 

- Vi finner en løsning

Elkjøp vrir nå om sin merkevare- og kommunikasjonsform, som på sikt vil merkes både i butikk, på deres kundesenter og i deres markedsføring.  

   
- Vi vet at alt starter med et spørsmål; vi skal spørre, vi skal svare og vi skal optimalisere løsninger. Vi skal også hjelpe kundene være bedre forberedt før de besøker våre butikker eller nettsider, dette skal gjøre at alle føler seg komfortable med å spørre om alt man lurer på, samt være bedre forberedt til hva man bør spørre om, forteller han.


- Husk at ingen spørsmål er noen gang for dumme, rare eller for kompliserte. Det gjelder begge veier i kundemøtet, legger Klemo til med lovnaden: - Den hjelpen du trenger, den skal du få. Som vi sier i vår nye markedskommunikasjon; Vi finner en løsning.  

Nordens største opplæringsmesse innen elektronikk

Elkjøp starter denne våren opp igjen med Campus, som er Nordens største messe innen elektronikk. Her investeres det opp mot 60 millioner kroner hvert år for å sikre rett kunnskap hos de ansatte. Her starter også opplæringen rundt ny kommunikasjon opp for fullt.  

- Kompetanseheving er utrolig viktig for oss i Elkjøp, og det er nettopp det som skjer når vi samler nesten 5000 kolleger på Gardermoen i mai og juni. Vi skal ha et stort fokus på vår nye salgs- og kommunikasjonsform, hvor vi setter medarbeiderne våre og deres kompetanse i sentrum til det beste for kundene våre, sier Klemo.

Emner


Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.

Pressekontakt

Madeleine Schøyen Bergly  Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Madeleine Schøyen Bergly Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Pressekontakt Vi skal gjøre det vi kan for å svare deg så fort som mulig i din mediehenvendelse. Er du kunde og trenger hjelp, ber vi deg kontakte vårt kundesenter som er best rustet til å hjelpe deg. 95703597

Vi gir tilgang til den fantastiske verden av teknologi

Elkjøp Nordic er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte varer og tjenester for 49,8 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

Konsernet har detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og på Færøyene.

Elkjøp Norge hadde en omsetning på omsetning på 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge består Elkjøp av 153 butikker, hvor 37 av disse er Elkjøp Phonehouse. I tillegg har kjeden også to butikker på Gardermoen.

Elkjøp ble dannet i 1962, opprinnelig som et samarbeid mellom 33 frivillige handlere. Da - som nå - ligger mye av suksessen i en sterk bedriftskultur. I dag jobber det over 3000 medarbeidere i Norge mot et felles mål: Å gi våre kunder god verdi for pengene sine, samt en enkel og hyggelig handel.

Elkjøp-konsernet er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Elkjøp Norge
Nydalsveien 12b
0484 Oslo
Norway