Pressemelding -
Elkjøp velger Publicis: - De har lidenskapen vi har sett etter
Elkjøp får et skreddersydd team på tvers av byråer og disipliner, når Publicis overtar reklamekontrakten for elektronikkjeden i hele Norden.
Elkjøp omsetter for rundt 50 milliarder kroner i året og har klare ambisjoner om å beholde posisjonen som markedsleder. Derfor har Elkjøp de siste månedene gjennomført en byråpitch for å finne de rette samarbeidspartnerne.
- Vi har vært gjennom en omfattende pitch, som nå har resultert i en avtale med Publicis. De har kompetansen, markedsforståelsen og energien vi trenger, samt en lidenskap vi har sett etter, sier Marius Klemo, Head of Brand & Digital i Elkjøp Norge.
Valget sto til slutt mellom fire grupperinger av byråer.
- Nivået på presentasjonene gjennom byråpitchen har vært ekstremt høyt, og prosessen har vært spennende! Vi er veldig fornøyde med valget av Publicis - de er uten tvil de rette partnerne for oss. Jeg gleder meg til vi sammen med teamene våre, og Publicis, skal levere nyskapende kommunikasjon som kundene våre vil legge merke til, sier Anna Pradzynska, Nordic Brand & Marketing Director i Elkjøp Nordic.
Publicis har skreddersydde team klare
Peder Mittet leder Publicis i Norge, og er veldig stolt over kontrakten: som nå er signert.
- Elkjøp er en av Nordens fremste retailere og markedsførere, og vi er naturligvis veldig stolte av dette oppdraget. Partnerskapet omfatter alle de fire landene, og med tett involvering fra våre lokale kontorer skal vi i Oslo sikre sterke og relevante løsninger både nordisk og lokalt. Vi brenner for retail og netthandel, og ser store muligheter for Elkjøp fremover i en verden der teknologi får en stadig større plass i livene våre, sier Mittet.
Publicis setter opp et skreddersydd team for Elkjøp, på tvers av byråer og fagområder. I tillegg til strategiske og kreative ressurser fra Kitchen, inkluderes også teknologer, dataanalytikere, redaksjonelle krefter og produksjonskompetanse fra hele organisasjonen, både i Norge og Publicis internasjonalt.
Det nordiske teamet i Publicis består av Carina Llado, Erika Brenner, Jerker Fagerstrøm, Patric Ligner, Fabienne Queyrane, Rene Westendahl, Hanna Nordgren, Peter Bergendahl, Jan Johnsen og Peder Mittet.
Elkjøp fortsetter samarbeidet med Dentsu/Carat som nordisk mediebyrå og forlenger en pågående kontrakt med Nord DDB, med en endring i ansvarsområde.
Emner
Elkjøp er Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og omsatte varer og tjenester for over NOK 41 milliarder i regnskapsåret 2019/20. Driftsresultatet var NOK 1.459 millioner.
I Norge har vi i dag 154 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.
I Elkjøp Norge er vi 4100 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Dixons Carphone - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.
Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.
