Gå videre til innhold
Elkjøp åpner dørene til sitt opplevelsessenter på Ekebergsletta søndag 31. juli. Foto: Elkjøp Norge
Elkjøp åpner dørene til sitt opplevelsessenter på Ekebergsletta søndag 31. juli. Foto: Elkjøp Norge

Pressemelding -

Gir alle spilletid på Norway Cup

Elkjøp har siden 2017 vært hovedsponsor for Norway Cup, og stiller i år igjen med et opplevelsessenter som i dag er Norges største teknologimesse.


– Her skal absolutt alle inkluderes og alle skal få spilletid, sier Marius Klemo, Head of Brand & Digital i Elkjøp Norge om messen på Ekebergsletta som er gratis.

Norway Cup fyller i år 50 år og Elkjøp fylte nettopp 60 år, og alt er lagt til rette for feiring. Gressbane og messehall er preppet for en fotball- og teknologifest for første gang etter pandemien, til glede for små og store, fotballentusiaster og teknologi-interesserte.

- Et av de mest populære tilbudene under Norway Cup er opplevelsessenteret til Elkjøp. Det har rukket å bli en institusjon i turneringen, forteller Martin Andersson, Marked & sponsorsjef hos Norway Cup.

Det er mye fritid mellom kampene og det er en liten tvil om at et behov har blitt møtt ved å kombinere sport og barns interesse for elektronikk, teknologi og e-sport.

Ingen skal holdes utenfor


Elkjøp har i flere år jobbet mot digitalt utenforskap, og tar dette ofte med inn i andre aktiviteter de gjør. Norway Cup er intet unntak.

- Vi vet at mange av produktene vi viser og aktivitetene vi tilbyr i messeområdet vårt, ikke er tilgjengelig for alle i hverdagen. I disse ukene skal de være det. Det er gratis å komme inn, alle er velkomne og hos oss skal alle få spilletiden de ønsker, sier Klemo og understreker at arbeidet med å forhindre digitalt utenforskap ikke er over etter to uker på Norway Cup.

- Det er en arena til å kunne tilby alle som ikke har denne muligheten ellers. Det er vi glade for at vi får lov til å være med på.

Ikke alle kamper skjer på fotballbanen


Elkjøp er også aktive samarbeidspartnere med Barnekreftforeningen og Fotballtrøyefredag som igjen sparkes i gang 5. mai 2023.

- Vi bruker også vår tilstedeværelse på Norway Cup til å minne om Fotballtrøyefredag. Det er i dag mange barn som drømmer om å en dag score et mål for laget sitt på Norway Cup. I den kampen trenger vi et stort lag, for det målet, det skal scores, sier merkevaresjefen som oppfordrer til å merke seg datoen og støtte allerede nå.

FAKTABOKS:

  • Opplevelsessenteret har 25 000+ besøkende
  • Messehallen er 800 kvm
  • Elkjøp byr på opplevelser innen gaming, VR, matlaging, foto og TV-opplevelser, konkurranser, premier, Kahoot og FIFA-turneringer
  • Det ventes besøk av Nyhrox som er en av verdens mest kjente Fortnite-spillere og Endretta som er i verdenstoppen
  • Marita «Musarita» kommer og kjører livestream på sin Twitch-kanal fra Elkjøphallen

Emner


Elkjøp Norge omsatte varer og tjenester for over 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge har vi i dag 153 butikker fordelt på egeneide butikker og Franchiseeiere.

I Elkjøp Norge er vi over 3000 ansatte i Elkjøp-konsernet, som er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Konsernet har etablert detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island, Grønland og på Færøyene.

Pressekontakt

Madeleine Schøyen Bergly  Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Madeleine Schøyen Bergly Kommunikasjonssjef, Elkjøp Norge

Pressekontakt Vi skal gjøre det vi kan for å svare deg så fort som mulig i din mediehenvendelse. Er du kunde og trenger hjelp, ber vi deg kontakte vårt kundesenter som er best rustet til å hjelpe deg. 95703597

Relatert innhold

Vi gir tilgang til den fantastiske verden av teknologi

Elkjøp Nordic er et av Nordens største handelsforetak innen forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater, og omsatte varer og tjenester for 49,8 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

Konsernet har detaljistvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Island og på Færøyene.

Elkjøp Norge hadde en omsetning på omsetning på 15,15 milliarder kroner i regnskapsåret 2020/2021.

I Norge består Elkjøp av 153 butikker, hvor 37 av disse er Elkjøp Phonehouse. I tillegg har kjeden også to butikker på Gardermoen.

Elkjøp ble dannet i 1962, opprinnelig som et samarbeid mellom 33 frivillige handlere. Da - som nå - ligger mye av suksessen i en sterk bedriftskultur. I dag jobber det over 3000 medarbeidere i Norge mot et felles mål: Å gi våre kunder god verdi for pengene sine, samt en enkel og hyggelig handel.

Elkjøp-konsernet er eid av britiske Currys - en av Europas største forhandlere innen forbrukerelektronikk.

Elkjøp Norge
Nydalsveien 12b
0484 Oslo
Norway